Elmúlt félévem

2010.06.11. 20:20

 Legutóbb 2010. február 10-én készítettem egy összegzést az elmúlt időszakomról, de úgy érzem, megint ide kívánkozik egy. Azóta ugyan viszonylag rendszeresen blogolok, csak nem túl szubjektív témákban (eleinte a konnektivista kurzus miatt, amihez csatlakozott a Modern Eszeközök a Pedagógiában órám), és van, aki a "magánéletemre" is kíváncsi - másrészt nekem is jó látni, milyen fontosabb események történtek. 

 A könyvtáros hallgatókkal ismét sok dolgot csináltunk együtt, bár a rendezvényeken nem mindig tudtam részt venni. 

  • 2010. február 17-ém Erasmus szakmai gyakorlat tájékoztatót szerveztünk (Kata jegyzete), de a szűk határidő miatt már senki nem tudott gyakorlati helyet keríteni magának a jelentkezéshez. Persze az is igaz, hogy többségben elsős hallgatók ültek a padsorokban, akik még nem jelentkezhetnek Erasmusra, így vehetjük úgy, hogy "előre dolgoztunk", és akkor nagyon is időben szerveztük a tájékoztatót. 
  • Ezen kívül tartottunk még szakirányos előadásokat az elsőéveseknek, szakdolgozati-szakzárós tájékoztatót a másodéveseknek, és a harmadéveseknek ez az MA felvételi tájékoztatóval egészült ki. 
  • Elvittük a hallgatókat a Zwack gyárba, a Magyar Országos Levéltárba és a Pest Megyei Levéltárba - én viszont sajnos csak legutóbbin tudtam részt venni (fotókFanni írása). 
  • Utolsó rendezvényünk pedig egy Lenti-Lendva kétnapos kirándulás volt, az ottani könyvtár és a vár megtekintésével (oktatóm beszámolójasaját jegyzetem a könyvtárban - egy időre rejtetté téve az előadó hölgy miatt..., fotók). 
  • Jelenleg pedig azt szervezzük, hogy a hallgatók a HÖK jóvoltából kedvezményesen vehessenek részt a Magyar Könyvtárosok Egyesülete Bajai Vándorgyűlésén a nyáron.
  • Intézeti Képviseleti elnökségem miatt rendszeresen kellett járnom IK elnökségi ülésekre, Kari Tanácsokra, részt kellett vennem a BTK HÖK elnökségi vezetőképzőjén, és minden hónapban be kellett számolnom az IK munkájáról.
  • Az IK elnökségről lemondtam a 2010. június 7-i ülésünkön és Kovács Zoltánnak adtam át a helyem, mivel lejár a mandátumom, de végül az osztatlanos SzHÉK választáson elindultam az utolsó 1-2 hónap miatt.
  • Június 1-jén tartottunk tanszéki értekezletet és intézeti tanácsot, majd június 8-án ismét intézeti tanács következett (és elvileg júniusban lesz még egy), mivel a BA felülvizsgálat során levontuk a következtetéseket, és a hallgatók véleményét kikérve javaslatokat tettünk. A lényeg, hogy mivel oktatóhiány van, a könyvtáros oktatók nem tudnak részt venni az Informatika Tanszéken a bölcsész informatika tanításban, így ezeket az órákat ki kell venni a könyvtáros hallgatók órarendjéből, mert ezt az informatikus oktatók se tudják így vállalni. Abban állapodtunk meg, hogy helyette pályázatírás, projektmenedzsment és e-book órák lesznek a tantervbe beépítve. Ezen kívül azt kértük, hogy a szakmai gyakorlatot lehessen már másodiktól végezni, hogy utolsó félévre, szakdolgozat mellé ne feltétlen jusson szakmai gyakorlat (ehhez viszont előfeltételeket kell módosítani).
Egyetemhez kapcsolódó rendezvény volt 
  • a hagyományos vezetőképző, amin szerencsére most nagyon sok könyvtáros érdekképviselő vett részt. Ezúttal a külügyi szekcióban voltam, ahol az önéltrajzírásról tanultunk
  • Még április vége táján tartották a Bölcsész Napokat, melynek keretében egy Trefort kerti idegenvezetéses túrán vettem részt (fotók). 
Könyvtáros események közül pedig megjelentem 
  • az MKE FITT Közgyűlésen, egyébként először, és elég tanulságos élménynek bizonyult. 
  • 2010. április 29-én pedig "Lépjünk egyről a kettőre" szakmai napot szerveztek az OSzK-ban (jegyzetemfotók), melyen szintén részt vettem.
  • Ahogy a következő napon, május 21-én is, mikor a digitalizálásról folyt a szó, és kissé megleptek vele, hogy semmiféle egységes adatbázis nincs, ahol gyűjtenék a bedigitalizált művek adatait országos szinten.
  • Június 9-én pedig részt vettem életem első MIBE konferenciáján is, ahol a Hírigény és hírszolgáltatás volt a téma.
Felelevenítettem egy kicsit a Diákújságírók Egyesületével való kapcsolatom, 
De ami a legtöbb időbefektetést igényelte, az a három szakdolgozatom megírása volt. 
  • Művészettörténetből a már sokat emlegetett egyházi könyvtárakról írtam, témavezetőm újabbnál újabb elvárásaival. 
  • A könyvtári szakdolgozatom mégis nagyobb fejtörést okozott, ugyanis olyan témába, a szervezeti kultúra kutatásba kellett beleásnom magam, amivel korábban nem foglalkoztam. Természetesen szeretnék belőle publikációt, de valószínűleg a könyvtáros szakma nem mutatkozik majd túl befogadónak ezzel kapcsolatban. 
  • A tanári szakdolgozatommal gyorsan végeztem, nem csak rövidebb terjedelme miatt, hanem mert a kulcskompetenciák alkalmazása művészettörténet órákon egy olyan téma volt, amiről alig vártam, hogy írhassak.
  • Végül, de nem utolsó sorban jelentkeztem a Könyvtártudományi Doktori Program "könyves közösségi oldalak" témában, amihez írnom kellett egy tématervezetet és június 10-én szóban is előadtam a terveket.
Mindemellett csináltam a tanítási gyakorlatot és a külső iskolai gyakorlatot. Utóbbival kapcsolatban született már bejegyzésem, előbbivel még adós vagyok. Szeretném itt sorba venni, hogy milyen módszereket alkalmaztam az óráimon, a már linkelt Preziken kívül - mert hogy néhány játékot is kitaláltam, változó sikerrel, de erről majd egy későbbi bejegyzésben. 
Ehhez kapcsolódik az is, hogy tanítási gyakorlatom helyszínén jó barátságot kötöttem az iskolai könyvtárossal, aki beengedett  több könyvtárpedagógia órára (hatalmas élmény volt), és elmehettem egy beszélgetésre is, ami iskolai könyvtárosok és informatikatanárok között zajlott - erről a Könyvtáros.com oldalon számoltam be.
 
Elkezdtem aerobic edzésekre járni a barátnőimmel, majd vizsgaidőszakban a szomszédos TornArénába, és még Wellness Aerobiknapra is ellátogattam. Ezen kívül tagja lettem az egyetemi cheerleader csapatnak (tervezem, hogy mindkét sportról írok majd egy kis beszámolót), akikkel már több fellépésen megjelentem:
  • ELTE-Újpest Futsal meccsen (fotók)
  • PPK sport napon
  • Bölcsész Napokon (fotók)
  • Triatlonos egyetemi kupán 
Sajnos szeretett hobbijaimra (utazás, kiállítás, színház) kevesebb időm jutott a napi teendők miatt, 
  • de a művtöri szakdolgozatomhoz még két utolsó látogatás belefért Gyöngyösre és Pécsre (az utóbbi, Klimó Könyvtárban már jártam egyszer, de persze akkor más szemszögből néztem). (Képek és kis összefoglaló a Tumblr oldalamon.)
  • Az újabb osztrák körútról pedig beszámoltam bejegyzésekben (1. nap2. nap)
  • Felvettem a Mexikói művészet 2. órát (bár a követelmények kissé irreálisnak tűntek, nehezen tudtam teljesíteni), és mivel nem tudtam elmenni a kötelező esztergomi kirándulásra a csoporttal - olyan kevesen vettek részt rajta, hogy a tanár a vizsgára belépővé tette, hogy a Keresztény Múzeumba és a Balassa Múzeumba ellátogassunk. Jártam már ott korábban, de ez nem különösebben esett nehezemre egy derűs vasárnap keretében.
  • Mazsival pedig idén is elmentünk a Komáromi Egyetemi Napokra, ahol kipróbáltunk egy barlangra hasonlító szórakozóhelyet (fotók), bejártuk az erődrendszert, megnéztük az egyetemi könyvtárat (egy éve jártam ott a könyvtáros hallgatókkal) és a sport napra is bekukkantottunk (fotók).
  • Kiállítások közül ezeken kívül csak a Magyar Nemzeti Galériába jutottam el a Földi Paradicsomra
  • és a Ludwig Múzeum Glenn Brown kiállítására. 
  • Május 23-án családostul mentünk az Aquincumba a Floralia rendezvényre (készítettem néhány fotót múzeumpedagógiai szempontból, ezt még talán közzéteszem utólag).
  • Színházban az István a királyt sikerült megnéznem a Magyar Színházas bérlettel (a harmadik darabról sajnos elfelejtkeztünk a rohanásban)
  • Illetve nemrég vettem részt egyik barátnőm szereplésén a Don Quijote egyik feldolgozásában, amit a Márton Áron Szakkollégiumban adtak elő.
  • Most, június elején pedig először néztem meg a Hegedűs a háztetőn musicalt.
  • Félig koncert, félig irodalmi est volt, ahol Fruzsi unokahúgom szerepelt a Magyarok Házában, és az Osztováta Együttes  Juhász Gyula megzenésített verseit játszotta (videó).
  • És persze nem hagyhattam ki a Könyvfesztivált a Millenárison, ahol Molyosokkal ismerkedtem, és a Könyvhétre is ellátogattam, mint mindig.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habosvilla.blog.hu/api/trackback/id/tr382075297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása