Debrecen az egyik város, ahol eddig a legtöbbet jártam életemben: családi okokból, másrészt több barátnőm is lakik arrafelé, de mentem már oda művészettörténészekkel és könyvtárosokkal is (pl. kéthete ott volt a Könyvtáros Vándorgyűlés). Eddig szép emlékeim kötődtek hozzá, sokat fényképeztem és végigjártam múzeumait. A Campus Fesztivál ideje alatt azonban két kalauz kishíján romba döntötte a kialakított képem róla, és ehhez mindössze pár másodpercre volt szükségük.

Mivel nem vagyunk debreceniek, ezért a párommal nem tudtuk hol kell a város szélén villamosjegyet vásárolni - a büféknél inkább azt írják ki, hogy hol nem lehet. És azzal sem voltunk tisztában, hogy a vezetőnél lehet kapni (240 Ft a "normál" ára, a járművön 300 Ft...), később láttuk, hogy a fülkére ki van írva, de a megállóban a táblákon ez nem olvasható. Felszálltunk hát jegy nélkül a villamosra, és persze elkaptak bennünket az ellenőrök. A párom nem volt hajlandó ezek után fizetni vagy bediktálni az adatait, én viszont megtettem, mert tudtam, hogy végülis hibáztunk, fals adatokat pedig nem tudtam volna mondani, mert a szüleim és az élet nem tanított meg hazudni. Kezembe nyomtak egy 12025 Ft-ról (?) szóló számlát, aminél majdnem lehidaltam, és inkább helyben befizettem 3000 Ft-t. (Egyébként a honlap szerint 30 napon túl kell 12000-t fizetni, 5 napon túl csak 6000-t.) A kezembe adtak egy "pótjegyet", ahol 5000 Ft van áthúzva és alányomtatva a 3000 (kedvezményes pótdíj? árleszállítás?).

Eddig a dolog csak-csak érthető volt, de ezek után az egyik "kalauz-kollega" beszólt, hogy "Jó, akkor vegyük úgy, hogy ezt az úr fizette, Önnek pedig megvannak az adatai és fel fogjuk jelenteni!". Erre már bennem is felment a pumpa, és közöltem, hogy "Ehhez Önöknek nincs joguk!". Majd flegmán beszólta, hogy "Az úr fizetett, maga nem, és ezt hárman tanúsítjuk!". A párom ekkor fogta a kezem, és elvezetett onnan.

Tisztelt DKV Debreceni Közlekedési Zrt., szerintem túllőttek a célon, mert a zsarolás nem tartozhat a munkakörükbe; ezek után nem csoda, ha a kalauzokat ennyi támadás éri. Ajánlom, hogy azt a feljelentést ne kapjam kézhez, mert akkor rácáfolok a jókislányságomra; a pótdíj-szelvényt pedig megtartottam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habosvilla.blog.hu/api/trackback/id/tr671269758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása