Saját hálózatom

2010.03.19. 13:53

 

Ahogy a Behálózva című könyvet olvastam, az volt az első gondolatom, hogy jó lenne tisztában lenni a saját hálózatommal. Könyvtárosként eleve rendszerekben gondolkodom, számítógépemen is rengeteg alkönyvtár tartozik egy mappához a könnyű fájl-megtalálhatóság érdekében (azért néha fárasztó a sok kattintás). Ismerőseimet régóta gyűjtögetem, sok helyen megfordulok, és beszélgetek emberekkel.

Már egy ideje, ha valakit felületesebben ismerek és hirtelen találkozunk, először be kell azonosítanom, hogy milyen körben találkoztam vele (gondolom, sokaknak ismerős az érzés). Eszembe jutott, hogy van nekünk egy iwiwünk, ami többnyire segít a rendszerezésben, de engem inkább bosszant, hogy be kell jelölni rajta, kit honnan ismerek, mint hogy előnyei miatt használnám ezt a funkciót. A rajta lévő térkép már hasznosabb, de nagyon lassú, nem nagyon szokott működni nálam, másrészt az ismerőseimnem csak egy szeletét mutatja be, nem pedig a nagyobb csoportjaimat.

Először elkzedtem egyesével felírni iwiwes ismerőseim neveit egy nagy kartonpapírra, de már a második oldalnál feladtam a harcot. 

Úgyhogy részben ennek segítségével inkább gondolattérképen kezdtem ábrázolni ismerőseim csoportját (nevek nélkül). Nem biztos, hogy minden csoport eszembe jutott, de a teljes képet mellékelem.

Várom esetleg az olyan programok leírását, amik így szemléltetik a teljes hálózatom. Illetve felmerült még bennem, milyen nehéz lehet a fejvadászoknak, akik ebből következtetnek a kapcsolatainkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://habosvilla.blog.hu/api/trackback/id/tr961856988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása