Fejreesés az Aquaworldben

2011.03.18. 23:17

 Gyakorlatilag és képletesen szólva is. Manapság azt hiszem úgy mondanák ezt: "facepalm". Első benyomásom az volt, hogy valami maya templomot próbáltak a medencék között festett gipszkartonból megformázni Káposztásmegyeren, de nagyon tudatlan vagyok én, hiszen ez az ismertető szerint "Angkor-romtemplom" mintájú. Igaz, ha erre a szókapcsolatra rákeresek, akkor elsősorban az Aquaworld további ajánlatait találom. Az Angkor Régészeti Park egyébként Kambodzsában található és a Khmer Birodalom 9-15. századi remekműveit foglalja magába, természetesen az UNESCO a Világörökség részévé nyilvánította. Hogy mit keres mindez Újpesten az Íves út 16. szám alatt, azt még mindig nehezen tudom elképzelni. És hogy ez szerintük illeszkedik az elgondolásukhoz, hogy fürdőszentélyt teremtsenek..., hát na! 

 Találóbbnak érzem építészeti szempontból az óriáskupolát (72 méter átmérőjű) - noha kívülről egy állomásozó UFO-hoz hasonlít -, tényleg nagyon szép kilátás nyílik ezen keresztül fürdőzés közben. El tudom képzelni milyen hangulatos lehet itt az éjszakai fürdőzés is. Egy térben több medence jól elfér egymás mellett, a csúszdák pedig kívülről kapcsolódnak a komplexumhoz.

Ha rászánom magam a fürdőzésre, akkor igyekszem mindent kipróbálni az adott helyen (ráadásul 2 óra diákként 1900 Ft, ami szerintem elég borsos ár - főleg hogy előtte olcsóért volt egy jó kis Újpesti uszodánk, amit bezártak). Szóval az úszómedencében is úsztam néhány hosszt, aztán a nagy élménymedencét, a gyógymedencét és a hullámmedencét is kipróbáltam. Mind teljesen rendben van szerintem.

 Több csúszda le volt éppen zárva, de ezek közül is hármat igénybe vettem. A hagymacsúszda egészen érdekes, ilyet még korábban nem láttam! A lényege, hogy a csőből kijövés után egy hagymaalakú részben is kering még az ember pár kört. 

A Szivárvány csúszdát matraccal használhatjuk, nevét onnan kapta, hogy színes csúszdarészeken száguldunk végig. Először egyedül próbáltam ki, majd kétfős matraccal csúsztunk a sógorommal. Kisportolt focista létére nagyon retteg a magasságtól és a sebességtől, ezért a szabályos kapaszkodás helyett nyakamba csimpaszkodott, aminek az lett az eredménye, hogy a csőből kirepülve elvesztettük az egyensúlyt és a fejünkkel lefelé estünk. Mondanom sem kell, hogy nagyon megütöttük magunk (nem kell aggódni, másnapra elmúlt a szédülés és a fejfájás, már csak akkor fáj, ha hozzáérek ahhoz a ponthoz). Azért is írtam ezt le, mert tényleg nem viccből írják ki a szabályokat! Már ebből is lehet baleset, ha valaki rossz helyen kapaszkodik, és még szerencse, hogy súlyosabb nem történt. Egy ottani úszásoktató ismerősünk mondta, hogy nagyjából naponta érkezik mentő a fürdőhöz. Meggyőződésem, hogy az esetek döntő százalékában a rossz csúszda- és medencehasználat miatt.

Ezután már kevesebb kedvem és erőm volt máshoz. Még a Repülő szőnyeg csúszdán le akartam csúszni, ha már elhatároztam előtte. Ehhez pedig egy csúszós szőnyeget kell használnunk, melyre ráfekszünk, és a két lábunk közt elkapjuk a csücskeit. Az én hibám, de ezt a szőnyeget sikeresen elhagytam magam alól csúszás közben, ezzel kellemetlenséget okozva a mögöttem jövőknek is... A nagyobb csúszdákhoz több emeletet kell felfelé menni, de lustábbak liftbe is szállhatnak. Viszont a sor általában mindenhol nagyon hosszú.

Nagyon szimpatikus volt a gyerekmedence, ami tele van többfajta állatos mintájú és színes csúszdával (ezt nem fotóztam). Illetve van még víziló formájú libikóka is, amivel tudják közben fröcskölni egymást, mintha vízipisztoly lenne. A medence mellett pedig szárazföldi játékok is vannak.

Összeségében jó hely, ha a romtemplomokkal megbékél az ember, és ami a legfontosabb, hogy magára nagyon vigyáz!

A bejegyzés trackback címe:

https://habosvilla.blog.hu/api/trackback/id/tr922751791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása