A kütyük és én

2010.08.09. 14:45

 Tudom, mostanában kicsit hanyogaltam az informatika témakört, csak annyi minden történik az offline életemben is! Arra gondoltam, hogy most bemutatom, milyen eszközöket szoktam használni az online jelenlétemhez (amolyan Mandroid módra). 

 Mi ez? 
Az asztali gépem, amihez csatlakozik egy nyomtató-szkenner, erősítővel ellátott hangfalak, webkamera (amit inkább nem szoktam használni, mert ne nézgessenek engem otthon), skype-hoz és MSN-hez füles mikrofonnal (ezt sem használom, főleg mióta az IM-t kiirtottam a mindennapjaimból).
Mire használom?
Mostanában már semmire, de mindig nosztalgiával fordulok felé. Kb. 5 évvel ezelőtt kaptam, mikor az egyetemet kezdtem (előtte másik gépem volt), és sokáig még a laptopommal szemben is favorizáltam, de ez a korszak lejárt. Leginkább adatok tárolására való most, sok zeném és fotóm található rajta, amiket még nem írtam ki cd-re. Illetve ezen van Photoshop, de ennek a megtanulására mindig csak készülök, és inkább a Picasa képszerkesztőjét, XnView-t, ImRe-t, újabban PrtScr-t használok. Szóval akkor kapcsolom be ezt a gépet,ha feltétlen kell valamilyen régi fájl vagy onnan nyomtatok.
 
 Mi ez?
Fujitsu Siemens Amilo Pi2515 laptopom, amit néhány éve vettünk. Az utóbbi 1-2 évben otthon mindig ez előtt ültem. Ha lesz wifi a lakásomban, akkor visszatérek hozzá; ugyanis most kicsit félretettem, mert lemondtuk a Vodafone mobilinternetes kütyüm: 4 netet egy 3 fős családnak valóban hülyeség fizetni. Ezen a gépen viszont már jól "berendezkedtem", és viszonylag gyorsan működik a többihez képest.
Mire használom?
Gyakorlatilag mindenre, amit itthon szoktam csinálni: képszerkesztés, YouTube-ra videófeltöltés, e-mail írás, twitterezés és facebookozás (ezek leggyakrabban). Illetve filmnézéshez még most is elengedhetetlen! Egyébként mostanában a GOM playert alkalmazom, de van rajta AVG media player is, ami nem annyira vált be (viszont Windows Media Playert soha).
 
 Mi ez?
A Lenovo S10-2 netbookom, könnyűsége miatt ezt cipelhetem mindenhová. Kicsit lassú a gép is, a net is rajta, de az aksija nagyon jól bírja (4-5 órát). Még mostanában is odajönnek hozzám idegenek, és érdeklődnek, hogy mi a tapasztalatom vele, mennyiért és hogyan vettem..., nekem már több mint féléve megvan, és arra jó szolgálatot tesz, amire vettem.
Mire használom?
Elsősorban jegyzetelésre, amit a KonferenciaKlogra szoktam feltölteni, vagy elteszek magamnak. Egyetemen egyszerűbb volt a gépbe jegyzetelnem, és könnyedén továbbíthattam a jegyzeteket másoknak. Meg még arra jó, hogy ha megyek valahová, akkor ne kelljen elszakadnom a napi internet-adagomtól (Gmail és Facebook, de a Java piszok lassan megy rajta).
 
 Mi ez?
A pár hetes mobilom, Sony Ericsson Xperia mini pro, ami aztán tényleg mindig velem lehet. Ha hordozható gépre vágyik az ember, akkor már egy tenyérben elférő holmival megteheti, és ami a lényeg, hogy nem is olyan drágán.
Mire használom? 
Csak 100 Mb netet fizettem elő hozzá, úgyhogy kicsit le vagyok korlátozva. Persze itt már rég nem a telefonhívásról és az sms-ről beszélünk, néha azt is szoktam rajta, de nem túl sűrűn. (Hozzáteszem, hogy van mellette egy Nokia 5310 XpressMusic mobilom, amit csak átlagos telefonként kezelek.) Szóval legtöbbször a twitteket küldöm erről Seesmic segítségével. Nagyon hasznos segítség a Gmaps, ami kijelzi nekem a Wiki-pontokat is, tehát szerencsés esetben látom és el tudom olvasni, hogy mit érdemes megnézni a környéken. Újabban pedig rákaptam a Foursquare-re, ami nem is csak amiatt fontos, hogy látom a barátaim útvonalát, hanem magam is nyomon tudom követni, mikor "hol csekkoltam be". A TrackId inkább mókás zenefelismerő, életemben max. 1-2-szer lesz rá életbevágóan szükségem. A Wordpresst telepítettem, de oda azért még nem jutottam el, hogy telefonról küldjem a blogbejegyzéseim.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habosvilla.blog.hu/api/trackback/id/tr752209658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása