Leporolom a blogom

2010.02.10. 23:35

Bizonyára készültek már olyan statisztikák, hogy az első néhány blogbejegyzés után hányan hagyják abba a blogírást a lendület elvesztése miatt. Valamiért anno a naplómat is ilyen ciklusokban írtam, és feljegyeztem magamnak, hogy mit kellene pótolnom és kifejtenem. Azt hiszem, elég lenne ez az egy-két gondolat és főleg fényképek a blogíráshoz, de valamiért a pótlás súlya nehézkedett rám egészen eddig. Ráadásul, ha valamit már egyszer leírtam egy cikkben vagy egy másik blogban, azt nincs kedvem újra elővenni, pedig az összefoglalás hasznos lenne. Most ismét kaptam egy lendületet a Konnektivizmus (htk01) kurzustól ahhoz, hogy leporoljam a blogom. Úgyhogy néhány szó, kép és link következik az elmúlt félévemről:

A 2009. augusztustól októberig tartó időszak jórészt a könyvtáros gólyák terelgetésével telt, ahogy az minden évben lenni szokott (sajnos ez az utolsó évem nappalis hallgatóként könyvtár szakon). Rendeztünk: Gólyatábort (fotóim), GT afterpartyt, Tájékoztató Napot, forró csokizást, Gólyaavatót (fotók), Hűvösvölgyi túrát (fotóim), jászberényi (blogbejegyzés, fotóim) és bécsi kirándulást (cikkem, fotóim), szalonnasütést, kocsmatúrát, Gólyabált...

Két legnagyobb rendezvényünk mégis szeptember 15-én az ELTE-s Könyvtári Nap volt, melyen kb. 15 könyvtárat láttunk vendégül, és a hallgatók a standoknál beiratkozhattak, emellett kerekasztal beszélgetést és a szakmai gyakorlatról szóló workshopot tartottunk (Cikkem a Könyvtári Levelező/Lapban, fotók). Másik rendezvényünk pedig a II. Masters of Library and Information Science konferencia volt, melynek volt ugyan visszhangja a szakmában, de mi tudjuk, hogy sokkal jobban is csinálhattuk volna, ami elszomorít (fotók).

2009. novembertől megválasztottak az Informatikai és Könyvtártudományi Intézeti Képviselet elnökének és a Szakos Hallgatói Érdekképviseleti elnökséget átengedtem másnak, úgyhogy a rendezvények koordinálása és a hallgatók tájékoztatása helyett inkább a külügyes és tudományos életet próbálom fellendíteni, van rá fél évem... (Megjegyzem, így is rengeteg tanulmányi kérdéssel fordulnak hozzám a hallgatók, valószínűleg többel, mint a hivatalos tanulmányishoz, pedig nem is arra a képzésre járok, mint ők.)

A művészettörténet szakdogám miatt sok könyvtárat meglátogattam azóta. Ahol voltunk:

  • Pannonhalmán,
  • Sárospatakon,
  • Esztergomban,
  • Szombathelyen,
  • Veszprémben,
  • a könyvtárosokkal a Pesti Pálos könyvtárban (fotók)
  • és egy kétnapos osztrák körúton, mikor megnéztük: Stift Altenburg,
  • Herzogenburg,
  • Lilienfeld,
  • illetve Melk kolostori könyvtárait. Fáj a szívem, hogy most nincs alkalmam egyesével beszámolni róluk, gyönyörűek, és mindenkinek ajánlom mindegyiket.

Rengeteg kiállításon is jártam, melyekről jó lett volna írni, de idő hiányában elmaradt. Amik most eszembe jutnak: 

  • Robert Capa a Ludwigban
  • Wordpress a Millenárison
  • Paizs-Goebel a Budapesti Történeti Múzeumban
  • Schinwald a Műcsarnokban
  • Aba-Novák Esztergomban
  • Messiások Debrecenben
  • Magyar Nemzeti Galériában: Borsos József, München magyarul, Maulbertsch 
  • Szépművészetiben: Szentföld öröksége, Turner és Itália, Botticellitől Tiziano-ig, Degas-tól Picassóig (cikkem

Emellett minden héten jártunk múzeumba a Múzeumpedagógia spec. koll. keretében, de ezt azért nem sorolom, mert még mindig tervezem, hogy írok erről egy külön bejegyzést. Főleg, hogy egy módszertanos órámon pedig nekem kellett múzeumpedagógia foglalkozást tartani.

Ha már kultúra, akkor a színházi élményeket sem hagyom ki. Még tavaly néztem meg A nő vágya c. modern darabot a Pesti Színházban. Az Abigél c. musicalt és a Bajadér c. operettet az Operett Színházban. Illetve 2010-re van egy zenés bérletünk a Magyar Színházba (miért nem voltam én eddig ott?!), ahol eddig a Don Quijote-t tekintettük meg.

2009-ben is érszt vettünk az ITech Challange versenyen, ezúttal viszont nem jutottunk be a döntőbe. 2008-ban vagy a telekommunikációs téma tetszett jobban, mint az energetika, vagy a kezdők szerencséjét tapasztalhattuk meg. Emellett beneveztünk a K&H kísértetiesen hasonlító versenyébe is, csak itt a bank volt a téma. Az online selejtezőn itt sem jutottunk túl, de szerintem ahhoz képest, hogy egyikünk sem közgazdász, egészen jó eredménnyel zártunk. (Cikkem a két versenyről.)

Tavaly végre elkezdtem az autóvezetést tanulni. Jártam KRESZ és egészségügyi tanfolyamra, majd a vizsgát kisebb meglepetésemre mindkettőből elsőre letettem. Vezetni viszont még nem próbáltam, mert várom a jobb időt, habár mindenki szerint, ha most kocsiba ülnék, akkor tanulnám meg igazán a vezetést.

Még tavaly tettünk egy fogadalmat @mazsom-mal, hogy minden hónapban legalább egyszer elmegyünk egy konferenciára. Az iramot nagyjából bírjuk, és mindketten szeretjük ezt a műfajt. Rákaptam arra, hogy real time jegyzetelem az előadásokat, nagyjából cikké formálom őket, és a Konferencia Klogon publikálom - a felsorolásban jelzem a bejegyzések linkjeit:

  • VI. Magyar Számítógépes Nyelvi Konferencia, Szeged (klog - 1. nap, 2. nap, cikk)
  • Civil Kommunikációs Akadémia a DUE szervezésében (klog - 1. alkalom, 2. alkalom, 3. alkalom)
  • II. Oktatás-Informatikai Konferencia az ELTE PPK-n (klog - 1. nap, 2. nap, cikk)
  • Design Meetup januárban (klog)
  • ELTE Innovációs Nap (klog, cikk majd az ELTE Online-on lesz...)
  • Microsoft képzés a BME-n

És nem utolsó sorban végigcsináltam egy újabb félévet az ELTE-n. A művészettörténet szigorlat 2-vel együtt, amiről az a hír járta, hogy a szigorlat 1-nél könnyebb, de én ezt cáfolom, és szerintem sokan mások is. A 120 órás múzeumi gyakorlatomat az Artpool Művészetkutató Központban végeztem, de erről is úgy terveztem, hogy külön bejegyzésben kellene megörökíteni, főleg, hogy valószínűleg ebben a félévben visszatérek oda ösztöndíjas gyakornokként.

Ennyit az előző félévemről, és akkor térjünk vissza a Konnektivista képzéshez, a Modern eszközök az oktatásban ELTE PPK-s kurzushoz és a szakdolgozataim írása során gyűjtött tapasztalatokhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://habosvilla.blog.hu/api/trackback/id/tr901748139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása